Haigekassa
kasutab alates 1. jaanuarist rahvastikuregistri aadresse
Alates
1. jaanuarist 2009 kasutab Haigekassa rahvastikuregistris olevaid põhielukoha
aadresse. See tähendab seda, et kõik
kirjad ja muud dokumendid saadab Haigekassa edaspidi inimese Rahvastikuregistris
märgitud aadressile. Oma aadressi muudatusest ei saa haigekassat enam eraldi
teavitada, piisab vaid rahvastikuregistri teavitamisest.
Isikute aadresse kasutab haigekassa neile
erinevate teadete või dokumentide (teated kindlustuskaitse lõppemisest, euroopa
ravikindlustuskaardi või asendussertifikaadi, vähiskriiningu kutse jne)
saatmiseks.
Isiku soovil saadab haigekassa näiteks
Euroopa ravikindlustuskaardi inimese põhielukohast erinevale aadressile.
Sellisel juhul tuleb haigekassale esitada soovitud aadress igal konkreetsel
taotlusel.
Teated kindlustuskaitse lõppemise kohta
ja vähiskriiningu kutsed aga saadetakse inimese rahvastikuregistris märgitud
aadressile. Seega on väga oluline, et
inimeste aadressid rahvastikuregistris oleksid õiged. Vastasel juhul ei pruugi
inimesed olulisi teateid kätte saada.
Isik on kohustatud elukoha andmed
rahvastikuregistrisse teatama uuele
aadressile kolimisel, ebaõigete andmete olemasolul või andmete puudumisel. Andmete õigsust saab kontrollida kohalikus omavalitsuses avalduse alusel või riigiportaalis www.eesti.ee rahvastikuregistri
e-teenuseid kasutades.
Elukohaandmete registrisse kandmiseks või muutmiseks tuleb esitada elukohajärgsele valla- või linnavalitsusele elukohateade. Seda on võimalik teha omavalitsusse kohale minnes, posti või digiallkirjaga e-meili teel saates või kasutades rahvastikuregistri e-teenuseid riigiportaalis www.eesti.ee.
Lisainfot elukoha registreerimise kohta võib vaadata Siseministeeriumi kodulehelt http://www.siseministeerium.ee/13615.
Haigekassa
kutsub kõiki inimesi üles rahvastikuregistris oma elukohaandmete õigsust
kontrollima ning vajadusel parandama!